luni, 26 iulie 2010

CIORBA RADAUTEANA




- 3 pulpe de pui cu tot cu spate sau 5-6 pulpe fara spate sau 3 bucati piept de pui
- 3 morcovi
- 2 radacini patrunjel sau pastarnac
- 2 ardei capia sau grasi
- 5 galbenusuri de ou
- 400 grame smantana sau iaurt
- otet sau lamaie
- usturoi
- verdeata dupa gust

Mod de preparare:

Se pun la fiert, in aproximativ 2,5 l apa, pulpele si legumele, impreuna cu o lingura de sare. Se lasa sa fiarba pana cand carnea se desprinde de pe os.
Se strecoara supa obtinuta. Carnea si legumele se taie in bucati mici (se arunca pielea si oasele) si se pun inapoi in supa, la fiert.

Intre timp mixam smantana si galbenusurile de ou. Cand supa da in clocot, se toarna compozitia de smanatana si ou, amestecand continuu.

Se adauga otet si usturoi zdrobit dupa gust, piper si eventual verdeata maruntita. Se mai fierbe cateva minute.

Edit :
Aceasta e reteta originala.
Eu am ales ca fiecare sa-si puna usturoi si otet, in farfurie, daca doreste.
E foarte buna si fara.

Cateva obs pt ciorba radauteana :

- eu am completat cu apa, ca vroiam mai multa ..cred ca in final au iesit 4-5l ciorba
- sosul cu smantana l-am adaugat asa : am luat ciorba de pe foc si cu polonicul am pus putin cate putin ciorba in sos, amestecand de fiecare data..pana am adus sosul aproxim la aceeasi temp cu ciorba. Apoi am turnat totul in ciorba si am amestecat energic.
Daca se pune totul de la inceput...coaguleaza rapid ouale si se separa ciorba in final.

Reteta am gasit-o pe gustos.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu