vineri, 2 decembrie 2011

PIZZA TARANEASCA

pizza taraneasca

Asa.
A trecut si 1 decembrie ...primul 1 dec insorit si cald pe care mi-l amintesc eu....
Intotdeauna ma gandeam la americani, la ziua lor nationala, cum fac ei picnicuri peste picnicuri, gratare, copiii zburda prin parcuri, joaca multa, veselie peste tot, soare, cald....numai la noi atmosfera pioasa, de reculegere si vreme mohorata, ceata, ploaie, nori...coroane de flori peste tot....totul gri.
Dar anul acesta a fost altfel si mi s-a parut muuuuuuult mai placut.
Dpdv culinar noi am sarbatorit-o nu cu mici, sarmale sau fasole cu carnati, ci americaneste :))). Adica m-am postat in bucatarie si mi-am zis "azi vreau sa fac pizza".
Si am facut.
Reteta o am dintr-o carte mai veche. Am ales o reteta de pizza taraneasca. A iesit buna, dar cata munca !!!!! :D :D :D
Insa, prea multa vorba.....sa trecem la lucruri concrete..
Sa nu uit : au iesit 2 pizza cu diametrul 28cm.

Aluatul recomandat era unul de paine pt care am avut nevoie de :

- 500g faina
- 1 pachet drojdie uscata sau 1 cub drojdie proaspata
- 1 lingurita de sare, una de zahar
- 1vf cutit chimen macinat
- 1vf cutit coriandru macinat
- 15 g untura porc (n-am avut, am pus unt)
- 2 oua

Nu m-am apucat sa framant cu mana pt ca iubesc prea mult masina de paine :D care face treaba mai bine ca mine. Asa ca am pus ingredientele in cuva si dupa 1.5h am scos aluatul gata dospit.
Prepararea manuala se face astfel :
1. Se pune faina intr-un castron, se adauga drojdia, condimentele si untura. 1/4 apa calduta se toarna peste compozitie, se adauga ouale, apoi se framanta din toate acestea un aluat. Pentru 1/2 ora se pune la dospit.
2. Se framanta inca o data si se pune iar la dospit 1/2 ora. Se pune apoi pe o planseta, se framanta din nou, apoi se intinde.

Intre timp am pregatit sosul de busuioc .

Apoi mai avem nevoie de :

- 4 rosii decojite
- sare, piper
- 1 lingurita busuioc
- 1 lingurita oregano
- 2 linguri ulei masline
- 1 ceapa tocata marunt
- 1 bucata piept pui
- 1 ardei gras rosu + unul verde taiati fasii
- 1 legatura ceapa verde
- 100g ciuperci (Champignons) taiate felii
- 150ml vin alb
- zeama de la o lamaie
- 200g mozzarella (cas, branza)
- 50g cascaval

Aluatul se intinde in tava (am avut tavi speciale pt pizza, cu diametrul de 28cm), se trag marginile aluatului usor in sus pe peretii tavii., se inteapa cu furculita din loc in loc,


 apoi se unge cu sosul de busuioc, se taie rosiile felii si se aseaza peste sos. Se presara cu sare, piper, busuioc si oregano.

Carnea se taie cuburi si se rumeneste in ulei, dupa care se adauga legumele, si se prajesc impreuna.
Se stinge cu vin alb.
Se aromatizeaza cu sucul de lamaie, se adauga sare, piper si se lasa sa fiarba 10 min.
























Apoi se ia compozitia de pe foc. Dupa ce se raceste, se toarna peste rosiile deja asezate pe aluat.




Se incalzeste cuptorul la 220 grade.
Se aseaza feliile de mozzarella peste compozitie, apoi se presara cascavalul ras si se coace in cuptor 20-25 minute. Pizza taraneasca !!!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu