joi, 30 decembrie 2010

COZONAC ROSENKRANTZ

cozonac Rosenkrantz

L-am facut in premiera pentru Craciun. Este un cozonac foarte gustos si ca sa fie si mai si .. recomand sa se consume cel tarziu a 2-a zi. Noi l-am 'macelarit' a 3-a zi ca nah...atunci a picat ziua de Craciun :D .. A fost foarte bun si atunci..dar nu pot descrie cum mirosea in momentul in care l-am scos din cuptor. Yami-yami.

Este un cozonac mai atipic. Exterior crocant, interior moale si pufos.
Sa vedem cum se face ..

Ingrediente :
- 400g faina
- 2 oua
- 2 pliculete zahar vanilat
- 2 fiole esenta rom
- 110mL lapte dulce
- 1 plic drojdie uscata
- 75g zahar tos
- 1 praf sare

Pentru umplutura :
- 130g unt
- 150g zahar tos
- 60-70g nuca

Pentru caramelizat : 250g zahar. Daca dorim sa nu fie asa de dulce si sa nu fie prea krantz, scadem cantitatea de zahar. Eu am pus 125g.

Preparare :
Pentru o mai buna savoare, prajim nuca inainte. Apoi o faramitam cu robotul, dar nu foarte marunt. De fapt, fiecare alege gradul de maruntire. Mie imi place sa simt bucatelele de nuca.


Intr-o cratita (eu am facut o alegere cam proasta aici..din care cauza mi s-a si ars putin cozonacul) caramelizam zaharul, amestecand cu o lingura de lemn, pana capata culoarea maronie. Atentie sa nu se arda caramelul. Dupa acest procedeu tapetam peretii cratitei cu el, punem cratita deoparte si preparam aluatul.

Am pus ingredientele la masina de facut paine si am lasat-o sa framante 30min. Ordinea punerii in cuva a fost urmatoarea :
- laptele caldut (nu fierbinte)
- zaharul vanilat si cel tos
- esenta de rom
- coaja de la 1 lamaie
- ouale
- drojdia uscata
- faina
- praf de sare

Dupa framantare am scos aluatul (atentie !!! nu se lasa la dospit) si am inceput sa-l lucrez.


Pentru cine nu are masina de facut paine, procedeasa asa : se cerne faina, se face o gaura la mijloc si se pun ouale, romul, coaja de lamaie si cele 2 plicuri de zahar vanilat
Intr-un alt vas, se toarna laptele caldut, 75g zahar tos, pliculetul de drojdie uscata si se amesteca pana se dizolva zaharul si drojdia.
Fara a mai lasa la dospit se adauga cate putin din amestecul cu lapte-drojdie-zahar peste amestecul cu faina. Se framanta 15 min apoi, fara a se lasa la dospit se trece la urmatoarea etapa :
 
Facem crema de unt : se amesteca untul cu zaharul si se intinde peste aluat (eu am intins aluatul pe masa unsa cu ulei..se mai poate pune si fff putina faina..dar eu am ales varianta cu ulei. Am obtinut o foaie dreptunghiulara cu dimens 25/36cm si grosimea 1cm). Se presara deasupra si nuca...si rulam, apoi taiem felii tot ruloul. Feliile sa aiba o grosime de 6cm. 6 felii trebuie sa obtinem.

 Asezam bucatile de rulou in cratita, acoperim cu folie alimentara si lasam la dospit 1h.
 Dupa 1h
 Introducem cratita la cuptor timp de 40min la 180grade.

cozonac Rosenkrantz
 Se rastoarna cat e cald pe un platou, pentru ca altfel se intareste zaharul si va fi imposibil sa mai fie scos intreg.
Si se papaceste :)
cozonac Rosenkrantz
M-am inspirat de aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu