joi, 16 decembrie 2010

SCONES CU LAPTE BATUT

paine cu lapte batut
Niste chifle minunate atunci cand sunt servite caldute asa simple sau cu putin unt si marmelada de portocale. Eu am ales varianta : gem de gutui.


Ingrediente pt 8 bucati:
- 250g faina
- 1 plic praf copt
- 1 praf sare
- 60g unt moale
- 175mL lapte batut (eu am folosit iaurt) 
 
Preparare :
Am preparat aluatul la masina de facut paine, la programul pt pizza si l-am lasat la framantat doar, nu si la dospit.
Pt cine nu are sau nu doreste sa foloseasca MP trebuie sa faca asa :
1. Cuptorul se incinge la 180grade Celsius. Faina se amesteca impreuna cu praful de copt si sarea. Se separa untul in fulgi si se framanta inauntru cu mainile, pana ce ia nastere o masa sfaramicioasa.
2. Se face o gropita in mijlocul aluatului, se introduce inauntru laptele batut si se framanta apoi aluatul. In final trebuie sa se obtina un aluat moale lipicios. Daca este necesar, se poate suplimenta cantitatea de lapte batut.
3. Cu mainile tapetate cu faina, se framanta usor aluatul timp de 1 minut. Se face un rulou cu diametrul de 5cm si se taie felii groase de 5cm.
 

Se acopera o tava cu hartie de copt sau se unge si se tapeteaza cu faina si se aseaza deasupra scones.
Se coc la cuptorul preincalzit cca 15-20 min.
Scones se scot din cuptor si se lasa sa se racoreasca cam 5 min. Se servesc cat se poate de calde. Sunt bune si reci.

paine cu lapte batut



Din revista "Secretele bucatariei", o editie din 2008.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu